28/6/16

Πώς να βγάλετε χρήματα από τα social media

Στα τριάντα του, ο Joe Wicks αποτελεί ίσως τον πιο «άγνωστο» εκατομμυριούχο στον κόσμο σήμερα, με τα μηνιαία έσοδά του να αγγίζουν τα 1,3 εκατομμύρια ευρώ. Έσοδα που (εντελώς ενδεικτικά) δεν προέρχονται από επενδύσεις ή από κάποια ψηφιακή startup στην οποία συμμετέχει αλλά από τη σωστή και αποτελεσματική διαχείριση του (τεράστιου) αριθμού followers που έχει στους λογαριασμούς που διατηρεί στα δημοφιλέστερα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης – τη στιγμή που γράφονται αυτές εδώ οι γραμμές, οι «ακόλουθοί» του στο Instagram και το Facebook μετριούνται σε εκατομμύρια (1,2 και 1,5, αντίστοιχα), ενώ οι «πιστοί» του στο Twitter έχουν ξεπεράσει τις 167.000.

Για όσους τυχόν δεν το γνωρίζουν, ο Joe είναι personal trainer με ειδίκευση στην απώλεια λίπους αλλά και δημιουργός ενός ιδιαίτερα δημοφιλούς online προγράμματος «σωματικής ανάπλασης», το οποίο έχει αποτελέσει τη βάση για μια σειρά βιβλίων με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο αντίτυπα -μόνο από το «εικονικό» βιβλιοπωλείο της Amazon, να σημειωθεί.

Αναρωτιέσαι πώς ακριβώς τα κατάφερε και, κυρίως, πώς θα μπορούσες κι εσύ να μετατρέψεις τους λογαριασμούς σου στα social media, αν όχι σε μια μπίζνες εκατομμυρίων, τουλάχιστον σε μια σταθερή πηγή εισοδήματος; Την απάντηση στη δίνει ο ίδιος ο Joe. Και συμπυκνώνεται σε πέντε πολύ απλούς κανόνες...

Δείξε συνέπεια...
«Μην τρέφεις αυταπάτες: δεν είναι ποτέ δυνατό να αποκτήσεις followers αν δεν δείχνεις συνέπεια στη συχνότητα των posts σου. Πρέπει να είσαι εκεί, κάθε μέρα, άσχετα με το πώς αισθάνεσαι και το πώς είναι η διάθεσή σου. Μην ξεχνάς, εξάλλου, ότι η σωστή, “επαγγελματική” διαχείριση κάποιου ή κάποιων accounts στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί κανονικά full time δουλειά. Άσχετα με το αν κάποιοι τη θεωρούν απλά “χαβαλέ” ή πάρεργο».

... αλλά και αυθεντικότητα
«Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό από τους ανθρώπους που σε “ακολουθούν” στα social media είναι ότι ο κύριος λόγος που κάνεις ό,τι κάνεις δεν είναι για να τα “κονομήσεις” όπως λένε -τα λεφτά, εξάλλου, συνήθως έρχονται αργότερα- όσο το ότι βρίσκεσαι εκεί για να τους βοηθήσεις με τις γνώσεις σου και τις συμβουλές σου.

Για να το πετύχεις αυτό, λοιπόν, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να δείχνεις ότι πραγματικά γουστάρεις να κάνεις με πάθος αυτό που κάνεις και, κυρίως, ότι κατέχεις στην εντέλεια το αντικείμενό σου. Επιπλέον, είναι ιδιαίτερα σημαντικό η εικόνα που “βγάζεις” στα social media να ανταποκρίνεται στον αληθινό σου χαρακτήρα, να μην “υποδύεσαι” δηλαδή online κάποιον άλλο άνθρωπο, ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με αυτόν που είσαι στην πραγματικότητα. Είπαμε, ζητούμενο είναι η αυθεντικότητα. Και o κόσμος ξέρει καλά κρίνει με επιτυχία αν είσαι “αυθεντικός” ή όχι».

Πρόσεξε το timing
«Λέγοντας “timing” εννοούμε, φυσικά, το να “ποστάρεις” το κατάλληλο περιεχόμενο τη σωστή στιγμή -φερ' ειπείν, είναι εντελώς “άκυρο” να δημοσιεύσεις κάποια συνταγή για κοτόπουλο με κάρι στις οκτώ το πρωί, όταν όλοι ψάχνουν για λύσεις για ένα ελαφρύ πρωινό ή, αντίστοιχα, να προτείνεις συνταγές για σούπες και ψητά όταν έξω έχει σαράντα βαθμούς. Μην ξεχνάς: ακόμη και το καλύτερο περιεχόμενο, ασχέτως format (video, κείμενο, φωτογραφία) πάει χαμένο αν δημοσιευτεί τη λάθος ώρα και στιγμή».

«Μίλα» με τους followers σου
«Ο μόνος τρόπος για να αποκτήσεις ένα μεγάλο, πιστό “κοινό” στα social media είναι μιλώντας με όλους εκείνους τους ανθρώπους που αφιερώνουν χρόνο στις δημοσιεύσεις σου. Αν, για παράδειγμα, σου κάνει κάποιος από αυτούς κάποια ερώτηση, δε γίνεται να μην του απαντήσεις -στην τελική ανάλυση, η πεμπτουσία των ίδιων των Μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ο διάλογος.

Προφανώς, η γενική αυτή αρχή ισχύει για καθένα από τα social media -είτε μιλάμε για το Twitter, είτε για το Facebook, είτε για το Instagram κ.ο.κ. Προσωπικά, έχω αφιερώσει ατελείωτες ώρες απαντώντας σε ερωτήσεις και μιλώντας με όλους αυτούς τους ανθρώπους που αποτελούν πλέον το “κοινό” μου. Κάθε μέρα, κάθε ώρα, άσχετα με το αν μιλάμε για εργάσιμες ή για αργίες. Εξάλλου, το είπαμε και πριν: η διαχείριση των social media δε διαφέρει σε τίποτα από οποιαδήποτε full time δουλειά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Το ποιοτικό δωρεάν περιεχόμενο «κτίζει» εμπιστοσύνη
«Ακόμη και σήμερα, που τα βιβλία μου έχουν εξελιχθεί σε best sellers στο Amazon, εξακολουθώ να δημιουργώ δωρεάν περιεχόμενο, το οποίο εν συνεχεία διαμοιράζω στους “ακολούθους” μου μέσω των λογαριασμών μου στα social media. Στην τελική ανάλυση, είναι το ελάχιστο "δωρο" που μπορώ να κάνω σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που με αγαπούν, που με στηρίζουν, που με πιστεύουν και στους οποίους, εν τέλει, οφείλω την επιτυχία μου και τα αγαθά που αυτή φέρνει μαζί της.

Από την άλλη, βέβαια, δεν μπορώ να μην αναφέρω ότι η παροχή δωρεάν, ποιοτικού περιεχομένου είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να μεγαλώσεις το κοινό σου και για να “ακουστείς” στο διαδίκτυο, πολύ δε περισσότερο αν βρίσκεσαι στο ξεκίνημα της όποιας online προσπάθειάς σου. Χωρίς να υποτιμώ, φυσικά, και τη σημασία της υπομονής: χρειάστηκε να αφιερώσω τρία ολόκληρα χρόνια από τη ζωή μου για να φτάσω στο σημείο που είμαι σήμερα. Φαίνεται, όμως, πώς, τελικά, άξιζε τον κόπο...».

(Πηγή: gr.askmen.com)