19/9/14

Ζητούσε 50 χιλ. δολάρια και μάζεψε 13 εκατομμύρια από το Kickstarter!

Ο Ryan Grepper από το Πόρτλαντ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κάτι μεταξύ οραματιστή και… τρελού επιστήμονα. Έχοντας ήδη μια αποτυχημένη προσπάθεια στο ενεργητικό του πέρυσι, ο επαγγελματίας από το 2006 εφευρέτης δε θα μπορούσε να φανταστεί την επιτυχία που θα είχε μέσα σε λίγες εβδομάδες η ιδέα του για ένα «cool» φορητό ψυγείο. Όμως στις 30 Αυγούστου όταν και έληξε η διορία των 52 ημερών το “Coolest Cooler” μετρούσε 62,642 χρηματοδότες, οι οποίοι είχαν δώσει συνολικά $13,285,226, δηλαδή 88 φορές περισσότερα χρήματα από το στόχο που είχε θέσει ο εφευρέτης με στόχο να αναπτύξει το προϊόν του. Success story από κάθε άποψη.

Κατάφερε να κάνει νέο ρεκόρ συγκέντρωσης χρημάτων στην μεγαλύτερη πλατφόρμα ανοιχτής χρηματοδότησης kickstarter, η οποία αναζητούσε εναγωνίως ένα νέο «σούπερ χιτ» μετά το έξυπνο ρολόι Pebbleπου είχε συγκεντρώσει $10,26 εκατ. το 2012. Κάποιοι μάλιστα θεωρούν ότι η επιτυχία του Coolest Cooler στην πραγματικότητα έδωσε νέα πνοή στο ίδιο το Kickstarter.

Τι έχει όμως αυτό το μαγικό coolψυγείο που το κάνει τόσο ξεχωριστό ώστε ο εμπνευστής του πλέον να έχει κεφάλαια όχι απλά για να το κατασκευάσει αλλά για να φτιάξει ένα εργοστάσιο παραγωγής του;

Στην πραγματικότητα το Coolest Cooler δεν είναι κάτι το αδιανόητο ως ιδέα. Εκτός από ψυγείο, έχει μερικά ενδιαφέροντα επιπλέον χαρακτηριστικά: ένα μπλέντερ, αποσπώμενα αδιάβροχα ηχεία, μεγάλους τροχούς μεταφοράς, ένα ανοιχτήρι για μπουκάλια, φως LED, φορτιστή USB ενώ τροφοδοτείται από μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία.

Ένας σχετικά συμπαθητικός σχεδιασμός, που περιλαμβάνει ένα ξεχωριστό καπάκι για τον πάγο ώστε να μη χάνει το ψυγείο την ψύξη του, σε τρία χρώματα (μπλε, πορτοκαλί και πράσινο) συμπληρώνει το πάζλ του προϊόντος που υπόσχεται να κάνει τα πικνίκ πιο διασκεδαστικά από το Φεβρουάριο του 2015 όταν και θα παράγεται από υψηλής ακρίβειας τρισδιάστατους εκτυπωτές, όπως ανακοίνωσε ο Grepper.

Πάντως το προϊόν δεν μπορεί να θεωρηθεί φθηνό. Η πιο οικονομική έκδοση ξεκινά από τα 165 δολάρια και φτάνει μέχρι τα 285 δολάρια για παράδοση σχεδόν σε όλες τις χώρες μαζί με ένα πακέτο που περιλαμβάνει και κάποια extras. Η λιανική τιμή του ψυγείου θα είναι στις ΗΠΑ $299.

Η επιτυχία ωστόσο δεν ήρθε με την πρώτη. H προηγούμενη καμπάνια τον Νοέμβριο του 2013, πάλι μέσω Kickstarter δεν είχε επιτυχία και το ψυγείο αποσύρθηκε καθώς δεν έφτασε το στόχο των 125 χιλιάδων δολαρίων. Επανήλθε χαμηλώνοντας τον πήχη για να σπάσει κάθε ρεκόρ.

Μια ακόμη επιτυχία του Coolest είναι το γεγονός ότι συγκέντρωσε τεράστια δημοσιότητα, συστήνοντας όχι μόνο το ψυγείο αλλά ακόμη και το ίδιο το Kickstarter στο ευρύ κοινό, στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αφιερώματα και ρεπορτάζ για το ψυγειάκι φαινόμενο έκαναν την εμφάνισή τους σε όλα τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα από το NBC και το CNNmoney μέχρι το MTV σε εφημερίδες (Washington Post) περιοδικά (Forbes) Internet (The Huffington Post) και κλαδικά έντυπα (PCMag).

Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο επιτυχημένο project του Kickstarter, το Pebble, στην πραγματικότητα έφερε μια επανάσταση, αφού ξύπνησε τους κοιμώμενους γίγαντες του χώρου που κινητοποιήθηκαν στην αγορά των έξυπνων ρολογιών. Το Pebble κατάφερε να συγκεντρώσει χρήματα από σχεδόν 69 χιλιάδες χρηματοδότες και πούλησε μέσω της καμπάνιας του Kickstarter 85 χιλιάδες ρολόγια, που συγχρονίζονται με έξυπνα τηλέφωνα μεταξύ άλλων για να παραδίδουν email, γραπτά μηνύματα και ειδοποιήσεις.

Τώρα εάν θα δούμε σε ένα χρόνο από σήμερα τη Samsung, την Apple και την LG να παράγουν, μετά την επιτυχία του Coolest Cooler, έξυπνα ψυγεία, αυτό είναι κάτι που απομένει να φανεί στην πράξη.

Πηγή: capital.gr